top of page
  • Ä°ÅžGÃœM Kontrol Belgesi Nasıl Alınır?
    İŞGÜM Kontrol Belgesi onayı işlemleri, T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından yürütülmektedir. Yetkilendirme işlemleri sonrası; - MSDS, - Fatura Çevirisi belgeleri ile sistemsel başvuru yapılır. Başvurunun uygun bulunması ile onay alınarak ithalat işlemleri tamamlanır.
  • Çalışma Ä°zni Süresi Uzatılabilir Mi? Uzatım Ä°ÅŸlemi İçin Gerekenler Nelerdir?
    Çalışma izni süresi bitmeden önce uzatma işlemi yapılmalıdır. Uzatım işlemi için gereken belgeler kişi özelliklerine göre değişmektedir.
  • BaÅŸvurum Onaylandıktan Sonra Çalışma Kartımı Ne Zaman Alabilirim?
    Başvurunuz onaylanması ile çalışma kartınız 1 hafta sonra çalışacağınız firmaya gönderilmektedir
  • Kimler Oturma Ä°zni BaÅŸvurusunda Bulunmalıdır?
    Türkiye’ de vize muafiyeti ile bulunan ve daha uzun süre kalmak isteyen, Türkiye’de çalışmak isteyen yabancılar için oturma izni başvurusunda bulunmaktayız.
  • Çalışma Ä°zni, Ä°kamet Ä°zni Yerine Geçer Mi?
    Çalışma iznine sahip yabancılar, Türkiye'de çalışma izni süresince ikamete sahiplerdir.
  • Ä°kamet Ä°zni ÇeÅŸitleri Nelerdir?
    Türkiye’de kalış amacınıza göre ikamet izni başvurusunda bulunabiliriz. İlgili ikamet izni çeşitleri aşağıdaki gibidir: - Kısa Dönem İkamet İzni - Aile İkamet İzni - Öğrenci İkamet İzni - Uzun Dönem İkamet İzni - İnsani İkamet İzni
  • Çalışma Ä°zni Nedir? Kimler Çalışma Ä°znine BaÅŸvurabilir?
    Türkiye’de bir firmada yasal olarak çalışmak isteyen yabancı uyruklular çalışma iznine başvurmalıdır. Çalışma izni olmadan çalışan yabancıya ve firmaya ceza uygulanmaktadır.
  • IMEI Kayıt BaÅŸvurusu Nedir? Nasıl GerçekleÅŸtirilir?
    IMEI kayıt başvurusu için 2 yöntem bulunmakta olup bireysel ve ithalat yolu ile gelen cihazlar için gerçekleştirebilmektedir: 1. Bireysel Başvuru İle Kayıt Yöntemi: Yurt dışından pasaport ile Türkiye’ye getirilen cep telefonlarının kaydı, e-devlet sistemi üzerinden kayıt hakkının kontrol edilmesi akabininde kayıt hakkı var ise yurda giriş yapan kişinin gerekli bilgileri ve harç ödemesi ile birlikte kayıt işlemi gerçekleştirilmektedir. 2. İthalat Yolu ile Kayıt Yöntemi: İthalata konu edilen cihazların gümrük işlemleri tamamlandıktan sonra, tescil alınan gümrük evrakları ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna IMEI kayıt başvurusu yapılır. İlgili tüm süreç tarafımızca takip edilerek, IMEI numaraları aktif hale getirilmekte ve kullanıma açılmaktadır.
  • IMEI Numarası Nedir? Cihaza Ait IMEI Numarasını Nasıl Öğrenebilirim?
    IMEI numarası, elektronik cihazlara ait 15 haneli uluslararası elektronik kimlik numarasıdır. IMEI numarasını cihazınızın arama kısmından *#06# tuşlanarak öğrenilebilmektedir.
  • IMEI Bilgisi DeÄŸiÅŸtirilmiÅŸ Cihazımı Kullanıma Nasıl Açtırabilirim?
    İlgili işlem için öncelikle cihazı satın almış olduğunuz firma ile T.C kimlik numaranız ya da yabancı kimlik numaranız ile başvurarak irtibata geçmeniz gerekmektedir. Cihaz ithalat yolu ile alınmış ise ithalatçı firmaya veya imalatçı firmaya başvurulmalıdır.
  • TPS-BTK Uygunluk Belgesi Nedir? Ne Ä°ÅŸe Yarar?
    İthalat yolu ile gelen cihazların IMEI numaralarının kayıt altına alınması ve Türkiye’de kullanılabilmesi için, öncelikle IMEI numaralarının Ticaret Bakanlığı ve BTK mevzuatı çerçevesinde uygunluğunun alınması gerekmektedir. Uygunluk alınmaması halinde ithalat ile gelen cihazların Türkiye’de kaydı yapılamamaktadır.
  • Yurt Dışından Getirilen Cihazların Kayıt Altına Alınmadan Türkiye’de Kullanım Süresi Ne Kadardır?
    Yurt dışından getirilen cihazların kayıt süresi 120 gündür. Bu sürenin tamamlanması halinde kayıt dışı statüsüne düşen cihazlar iletişime kapatılmaktadır.
  • TAREKS Nedir? TAREKS Uygunluk Belgesi Nasıl Alınır?
    TAREKS, güvenlik ve standartlara uygunluk açısından hem tüketicimizi hem de üreticimizi korumak amacıyla ithalat ve ihracata konu olan her ürün için yapılan denetimlerin risk esaslı olarak yapılması için imkan sağlayan platformdur. T.C. Ticaret Bakanlığı Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemine e-imza ile giriş yapılır. İthal edilecek ürün bilgilerinin sistemde doğru ve eksiksiz bir şekilde girişinin yapılarak başvurulması sonucunda dosya uzman onayına sunulur ve uygunluk alınır.
  • TAREKS Hangi Ãœrünleri Kapsar?
    İthalatta ürün güvenliği denetimine tabi tutulan yapı malzemeleri, kamera, cep telefonu kamerası, şarj cihazı, batarya, elektrikli ekipmanlar, telsiz ve telekomünikasyon terminal ekipmanı, pil ve akümülatör gibi ihracatta ve ithalatta kalite denetimine tabi tutulan ürünleri kapsamaktadır.
  • Kullanım Kılavuzunda Hangi Bilgiler Yer Alır?
    Tüketicinin ürünü nasıl kullanacağına, kurulumuna, teknik özellikleri ve diğer detaylarına yönelik bilgiler yer alır. Kullanım Kılavuzları güncel yayınlanan mevzuatlarla uyumlu olmalıdır.
  • Kimler MSDS Hazırlamalıdır?
    MSDS hazırlama işlemi, teknik bilgi gerektiren ve yasal şartları oldukça detaylı bir işlemdir. Dolayısı ile Güvenlik Bilgi Formlarını sadece eğitim almış sertifikalı uzmanlar hazırlayabilir.
  • Kozmetik Ãœrün Bildirimi Nedir? Hangi Bakanlığa BaÄŸlıdır?
    Kozmetik Ürün Bildirimi, Kozmetik Yönetmeliği gereğince, kozmetik ürünlerin piyasaya arz edilmeden önce ürüne ait bilgilerin ve ambalaj görselinin kuruma sunulmasıdır. İlgili işlem, Sağlık Bakanlığı kapsamındadır.
  • Ä°laç Ruhsatlandırma Süresi Kaç Gündür?
    Bakanlığın ilgili kurumu tarafından yapılacak ön değerlendirme sonrası, ruhsatlandırma süresi 210 gündür.
  • Ä°laç Ruhsatlandırması İçin Ä°zlenmesi Gereken Prosedür Nelerdir?
    Bir beşeri tıbbi ürünün araştırılma, geliştirilme, ruhsatlandırılma ve piyasaya sunulma süreçlerine ilişkin temel basamaklar aşağıda madde madde belirtilmiştir: - Ar-Ge Çalışmaları - Pre-Klinik Çalışmalar - Klinik Çalışmalar (Faz Çalışmaları) - Ruhsat Başvurusu ve Ruhsatlandırma Süreci
  • Kimler Kozmetik Ãœrün Bildirimi Yapmak Zorundadır?
    İmal ürünler için üreticiler, ithal ürünler için ithalatçılar kozmetik ürün bildirimi yapmak zorundadır.
  • ÃœTS (Ãœrün Takip Sistemi) Nedir?
    ÜTS, imal veya ithal edilen tüm tıbbi cihaz, kozmetik ve biyosidal ürünlerinin üretilmesini, piyasaya arzını ve ürün takibini sağlayabilmek adına kullanılan bir sistemdir. Ürün Takip Sistemi, Sağlık Bakanlığı -Türkiye İlaç Ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından yürütülmektedir.
  • Biyosidal Ãœrün Ruhsatı Nedir? Nereden Alınır?
    Biyosaidal Ürün Ruhsatı, Biyosidal Ürünler Yönetmeliği gereğince, ilgili kurum tarafımdan biyosidal ürünün ve ürüne ait evrakların değerlendirmesine takiben ürünü piyasaya arz edebilmek için gerekli olan belgedir. Biyosidal Ürün Ruhsatı, Sağlık Bakanlığı tarafınca düzenlenmektedir.
  • MSDS Belgesi Nedir? Nasıl Hazırlanır?
    MSDS (Malzeme Güvenlik Bilgi Formu) belgesi, bir ürün ile ilgili ayrıntılı ve detaylı bilgi edinmenize yardımcı olacak teknik bir belgedir. GBF-MSDS belgesi, bir madde ya da karışım hakkında iş yerindeki kimyasalları kontrol etmek amacı ile düzenlenen bir belgedir. İnsan sağlığı ve çevrenin, zararlı maddelerin ve karışımların olumsuz etkilerinden korunması amacıyla, zararlı maddelerin ve karışımların özelliklerine ilişkin ayrıntılı bilgileri ve bulunduğu iş yerlerinde zararlılık özelliklerine göre alınacak güvenlik önlemlerini içeren belgeyi ifade etmektedir.
  • Ä°thal Takviye Edici Gıda Ãœrünleri İçin Ä°thalat Ä°ÅŸlemleri Nasıl GerçekleÅŸtirilir?
    İthal Takviye Edici Gıda Ürünleri için ithalat işlemleri, ithalata ilişkin firmaların sisteme kaydedilmesi, akabinde ürüne ait bilgi ve belgelerin kuruma sunulması ile gerçekleşmektedir.
  • Takviye Edici Gıda Onayı Nasıl Alınır?
    Takviye Edici Gıda onayı almak için, talimat gereği ilgili belgeleri içeren başvuru dosyasını hazırlanarak İl Tarım ve Orman Müdürlüklerine başvuru yapılmalıdır.
  • Yetkili Teknik Servisler İçin Hizmet Yeterlilik Belgesinin Geçerlilik Süresi Kaç Yıldır?
    Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından yetkili servisler için düzenlenen TSE Hizmet Yeterlilik Belgelerinin geçerlilik süresi 1 yıldır. Her yıl belgenin süresinin uzatılması (vizesi) gereklidir.
  • Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi (SSHYB) Nedir? SSHYB Nasıl Alınır?
    Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi (SSHYB), Türkiye’ye ithal edilen veya Türkiye’de üretilen ürünler için, Ticaret Bakanlığının Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinde belirlemiş olduğu sayıda, TSE belgeli teknik servislerin kurulması sonrasında Ticaret Bakanlığına yapılan resmi başvuru kapsamında düzenlenen belgedir.
  • Tip Onay Muafiyeti Nedir?
    Tip Onay Muafiyet Belgesi, Türk Standartları Enstitüsüne başvurularak belirli bir hız oranını geçmeyen araçlar için alınan uygunluk yazısını ifade eder.
  • Cokey Kodu Nedir? Cokey ID (Numarası) Nasıl Alınır?
    Cokey ID numarası, ithalatçı/üretici firmaların Ticaret Bakanlığı portalında tanımlanmasını sağlayan ve şirketin kimlik numarasını niteleyen bir bilgidir. Ticaret Bakanlığına yapılacak resmi bir müracaat kapsamında söz konusu cokey numarası tahsis edilmektedir.
  • Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesinin (SSHYB) Geçerlilik Süresi Ne Kadardır?
    Ticaret Bakanlığından alınan Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesinin geçerlilik süresi 2 yıldır. Fakat bu belgenin ekinde bulunan TSE belgeli teknik servisle ile anlaşma süresi 1 yıldır. Bu kapsamda, teknik servisler ile firmanız arasında Yetkili Servis Sözleşmelerinin her yıl yenilenmesi ve Ticaret Bakanlığına sunulması gereklidir.
  • Hizmet Yeterlilik Belgesi Almak İçin Hangi Evraklar Gerekmektedir?
    Bir kuruluşa Hizmet Yeterlilik Belgesi alınabilmesi için, ürün tamir ve bakımının yapılacağı bir servis alanı, tüketicilerin karşılanacağı bir kabul yeri alanı ve servisin idari kadrosuna ait bir alan olmalıdır. Tamir-bakım yapılacak ürün grubuna göre Hizmet Yeterlilik Belgesi için talep edilen evraklar değişiklik göstermektedir.
  • TSE HYB (Hizmet Yeterlilik Belgesi) Nedir?
    TSE HYB (Hizmet Yeterlilik Belgesi), tüketicilere hizmet veren teknik servislerin Türk Standardı Enstitüsünün belirlemiş olduğu şartlara sahip olduğunu, denetim ve kontrollerden geçtiğini, gerekli hizmet kalitesine sahip olduğunu gösteren yetkili servis kuruluşlarına verilen belgedir.
  • GEKAP Beyan ve Ödeme Süreleri Ne Zamandır?
    GEKAP beyanları ve ödemeleri, yılda 4 defa yapılmaktadır. GEKAP dönemleri aşağıdaki gibidir: 1. Dönem: Ocak, Şubat, Mart 2. Dönem: Nisan, Mayıs, Haziran 3. Dönem: Temmuz, Ağustos, Eylül 4. Dönem: Ekim, Kasım, Aralık Mevzuatlara uygun, eksiksiz bir GEKAP beyanı verilebilmesi için, aylık olarak, ithalat ve üretim faaliyetlerine yönelik hesaplamaların yapılması gereklidir.
  • GEKAP Kapsamında Olan EK-1 Sayılı Ãœrünler Nelerdir?
    EK-1 sayılı ürünlerden bazıları aşağıdaki gibidir: - Soğutucular / İklimlendirme cihazları, - Büyük beyaz eşyalar, - Televizyon ve monitörler, - Bilişim ve telekomünikasyon ile tüketici ekipmanları - Aydınlatma ekipmanları, - Küçük ev aletleri, elektrikli ve elektronik aletler vb. - Pil ve Akümülatörler - Lastikler - Kağıt, Karton, Plastik, Ahşap vb. ambalajlar - Bitkisel yağlar, Madeni yağlar vb. - İlaçlar GEKAP kapsamında olan, EK-1 sayılı ürünler sadece bu liste ile sınırlı değildir. Ürünlerin özellikleri, tanımları, GTIP numaralarına göre kapsama dahil olup olmadığı kontrol edilmektedir.
  • Marka Tescil Süresi Uzatımı Yapılabilir Mi?
    Marka tescili, her 10 yılda bir yenilenmelidir. Yenilenmediği takdirde marka tescilinizi kaybedersiniz.
  • Marka OluÅŸtururken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir?
    Uzman bir vekil tarafından araştırma yapılarak başvuru yapılmalıdır.
  • Marka Tescil Belgesi Nedir?
    Marka Tescil Belgesi, markanızın logosunun yasal olarak güvence altına alınmasıdır. Markanın tescillenmesi, başkaları tarafından kullanılmasını engellenmektedir.
  • Tescil Edilen Markaların Korunma Süresi Kaç Yıldır?
    Tescil edilen markanın korunma süresi, 10 yıldır.
  • Marka / Patent Tescil Belgesi Nereden Alınır?
    Marka / Patent Tescil Belgesi, marka vekilleri aracılığı ile Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından verilmektedir.
  • Yatırım TeÅŸvik Belgesi Nedir? Yatırım TeÅŸvik Belgesi Alabilmek İçin Nereye Müracaat Edebilirim?
    Yatırım Teşvik Belgesi, yatırımın karakteristik değerlerini ihtiva eden, yatırımın bu değerler ve tespit edilen şartlara uygun olarak gerçekleştirilmesi halinde üzerinde kayıtlı destek unsurlarından istifade imkânı sağlayan bir belgedir. Yatırım Teşvik Belgesi alımı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı işlemlerine tabidir.
  • Tüketici Åžikayeti İçin Nereye BaÅŸvurulur?
    CİMER üzerinden şikayete konu olan ürünün bağlı olduğu Bakanlık seçilerek şikayete dair bilgilerin başvurusu bu portal üzerinden yapılabilir. 2022 yılında gelen güncelleme ile; - 30.000 TL’ye kadar olan uyuşmazlıklarda Tüketici Hakem Heyetlerine başvurulabilmektedir. - 30.000 TL üzerindeki uyuşmazlıklarda ise Hukuk kanalı ile mahkemeye başvurulabilmektedir.
  • TRT Bandrol Hangi Ãœrünler İçin Alınır?
    TRT Bandrolü, TRT yayını alabilen radyo, cep telefonu, televizyon, video ve birleşik cihazlardan alınmaktadır. Bu cihazların ithalatını gerçekleştiren tüm firmaların bandrol vergisini ödeme ve cihazlarına bandrol yapıştırma zorunluluğu bulunmaktadır.
  • Apostil Nedir, Nasıl Alınır? Onayı Ne Kadar Sürer?
    Apostil, bir belgenin gerçekliğinin tasdik edilerek başka bir ülkede yasal olarak kullanılmasını sağlayan bir belge onay sistemidir. Apostil onayı alınacak belgenin tercüme bürosunun veya tercümanın bulunduğu noterlikte onaylattırılır. Valilik/Kaymakamlık noterde onaylanan bu tercüme, illerde valiliğe, ilçelerde kaymakamlığa (noterin bulunduğu il ve ilçedeki) götürülerek tasdik ettirilir. Apostil şerhinin yapılacağı yer, her ülkenin kendi inisiyatifi ile belirlediği bu nedenle ülkeden ülkeye değişkenlik gösterebilen yerlerdir. Türkiye’de ise yetkili merci ise idari ve adli belgelerde farklılık göstermektedir.
  • ISO Sertifikaları Nelerdir?
    ISO Sertifikaları, Uluslararası Standartlar Organizasyonu ya da ISO'nun yayınladığı herhangi bir standartta, istenen şartların sağlanması sonucu alınmaktadır. ISO belgesi, iş politikası süreçlerini belgeleyen, hem yurt içinde hem de yurt dışında rekabet şansının artmasını sağlayan bir sertifikadır. . En çok alınan ISO sertifikaları şunlardır: ISO 27001, ISO 9001, ISO 14001 gibi.
bottom of page